تفاوت کنتاکت باز NO و کنتاکت بسته NC

گاهی اوقات از کنتکاتور برای تامین کنترل مرکزی روشنایی تاسیسات بزرگ، مانند ساختمان های اداری، تجاری و هتل ها استفاده می شود. کنتاکتور از 3 قسمت اصلی کنتاکت یا ورق اصلی، کویل و محفظه کنتاکتور تشکیل شده است. کنتاکت ها مانند پرشر سوییچ یک وسیله کلیدی در تجهیزات الکتریکی است که به طور مداوم روشن و خاموش می شوندغ استفاده می شوند. این دستگاه با اتصال و قطع خطوطی که جریان را کاهش یا افزایش می دهد، دستگاه مورد نظر را خاموش یا روشن می کند. NO و NC به عنوان دو نوع تماس الکتریکی مرسوم در کنتاکتورها استفاده می‌شوند. در ادامه این مطلب با فروشگاه برق صنعتی آذر نیرو همراه باشید تا به بررسی تفاوت کنتاکت باز NO و کنتاکت بسته NC بپردازیم.

کنتاکت باز یا NO

عبارت NO مخفف عبارت Normally Open است. به طور کلی نرمالی اپن به حالتی اطلاق می شود که در شرایط عادی هیچ ارتباطی بین دو نقطه برقرار نمی شود و جریان برق قطع می شود. هنگامی که یک رویداد خاص فعال می شود یا رخ می دهد، ارتباط بین دو نقطه برقرار می شود و جریان برق روشن می شود. این حالت معمولا برای تولید سیگنال های تحریک در سیستم های کنترل و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، در مدارهای دروازه های منطقی، زمانی که ورودی بالا یا 1 باشد، از حالت عادی باز استفاده می شود و جریان خروجی روشن می شود.

کنتاکت بسته یا NC

عبارت NC مخفف واژه Normally Closed است. نرمال بسته به وضعیتی اطلاق می شود که ارتباط بین دو نقطه در شرایط عادی و بدون تداخل یا تداخل برقرار می شود. به عبارت دیگر، در این شرایط مدار بسته است و جریان به طور طبیعی از نقطه ای به نقطه دیگر می گذرد. این حالت برای ارتباطات و تبادل اطلاعات استفاده می شود. به عنوان مثال در مدارهای کنترلی، هنگامی که یک کلید یا سنسور روشن می شود، حالت نرمالی کلوز فرض می‌شود.

تفاوت کنتاکت باز NO و کنتاکت بسته NC

جمع بندی

NO به معنای بسته شده در وضعیت عادی است. کنتاکت NO زمانی بسته می شود که کنتاکتور در حالت استراحت باشد یا زمانی که ولتاژی به آن اعمال نمی شود. هنگامی که کنتاکت فعال می شود و ولتاژ به آن اعمال می شود، کنتاکت NO باز می شود. ولی NC به معنای باز شده در وضعیت عادی است. در حالت استراحت یا بدون ولتاژ، کنتاکت NC باز می شود. اما هنگامی که کنتاکتور فعال می شود و ولتاژ اعمال می شود، کنتاکت NC بسته می شود. استفاده از NO و NC در کنتکتورها متفاوت است. بستگی به نوع استفاده و نیاز مدار الکتریکی دارد. آنها به طور مناسب برای کنترل بارهای الکتریکی استفاده می شوند. برای اطلاع از قیمت های دقیق و به روز انواع کنتاکتور با واحد فروش آذر نیرو در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)